Rozhovory s InboxQueens: 5 důvodů, proč se věnují právě e-mail marketingu

Profíkem na e-mailing se nenarodíš. Tu cestičku si hezky vyšlapeš. Ale potom… Potom je to láska, která jen tak nepomíjí. 🙂 Pojďte si přečíst příběhy InboxQueens – dam, které e-mailingem žijí.

Totiž…

  • Že e-mailing už dávno není o ručním odesílání tisíců e-mailů?
    To ví Dana.
  • Že se dá od psaní produktových textů dostat až ke kódování e-mailových šablon?
    To ví Hanka.
  • Že vás na e-mailingu může bavit hned několik věcí najednou? 
    To ví Denisa.
  • Že se můžete e-mail marketingu věnovat 15 let a mít pořád stejné nadšení?
    To ví Jana.
  • Že e-mailing dělá divy, když se s ním umí správně pracovat?
    To ví Pavlína.
Obr 1: Czech Online Expo 2023: Jana Šobrová, Kateřina Fišerová, Dana Hanousková (zleva)

1. Dana Hanousková: E-mailing pro mě byl dřív nutné zlo

Dobře si pamatuji, jak jsem před lety posílala ručně tisíce e-mailů. Musím přiznat, že jsem to nesnášela a snažila se tomu vyhnout. Ale pak přišel zlomový “aha moment” – e-maily je možné odeslat na jedno kliknutí a nemusím nad tím trávit celý den. 🙂 Od té doby je e-mailing mojí vášní.Původní profesí jsem právnička, což, jak jsem zjistila, jde krásně ruku v ruce s e-mail marketingem. Třeba mé návrhy marketingové strategie pro klienty v sobě zahrnují i právní souvislosti. Kromě toho vzdělávám pomocí online kurzů a miluju networking.

2. Hana Trolerová: E-mail marketing mě zaujal svoji šíří

Mé začátky spočívaly v psaní produktových textů do e-mailů. Postupně jsem ale začala newslettery ve spolupráci s obchodním týmem také plánovat a tvořit automatizace. Začalo to vlastně úplně nevinně – tím, že jsme v roce 2015 plánovali implementovat nový editor, takže jsem “ochutnala” i úpravu kódových šablon. Třešničkou na dortu bylo vytvoření reportingu. Teprve pak mi začal celý obrázek dávat smysl. Vyzkoušela jsem si také migraci e-mailingové databáze na 3 zemích, warmup IP adres v Bonami a spouštění nových trhů. V současnosti jsem e-mailovou a marketingovou specialistkou v týmu SmartEmailingu. E-mail marketing vnímám jako velmi široký obor a pořád vidím, v čem se dá posouvat.

3. Denisa Vávrová: E-mailing mě prostě baví – co víc si přát?

Důvod, proč se věnuji e-mail marketingu, je vlastně prostý – protože mě zkrátka baví už nějakou řádku let a bavit nepřestal. A já chci v práci dělat věci, které mě baví. Tak třeba:

  • Baví mě stavět hezké e-maily a využít tak kreativu, grafiku a design, které jsou mi blízké.
  • Baví mě kód, protože to hezké jde udělat i tak, aby to bylo doručitelné a přístupné všem různým zařízením.
  • Baví mě stavět a vymýšlet automatizované scénáře, protože i v tom je kreativita. A Smart automatizace mi dává nekonečně možností, jak neustále posouvat a zpřesňovat jejich funkci na základě klientských dat.
  • Baví mě data – protože chci posílat relevantní obsah v ten správný čas. A když data mám a mám jich dost, tak je to prostě paráda.
  • Baví mě výkon, jakého lze dosáhnout – když člověk něco tvoří a staví a ten cíl se dá změřit. To je pak takové zadostiučinění a potvrzení toho, že investice do e-mailů stále a pořád skvěle funguje.
  • Baví mě klienti – protože se můžu stát jejich parťákem a parťákem jejich brandů. Společně tak budujeme nejen vzájemný vztah, ale i vztah s jejich zákazníkem.
  • Baví mě strategie – protože ráda dávám příběhům smysl a ráda ho i hledám. 
  • Baví mě technologie a komunita kolem e-mailu.
Obr 2: Czech Online Expo 2023: Jana Šobrová, Dana Hanousková, Lenka Švihálková (zleva)

4. Jana Šobrová: V světě e-mailingu jsem už přes 15 let

Marketingové komunikaci se věnuji už přes 15 let a e-mail marketing byl vždy nedílnou součástí mojí práce. Poslední 4 roky se věnuji výhradně e-mailingu, a to pro klienty Sherpas TECH, a zároveň o něm pravidelně píši na firemním blogu. A proč právě e-mail marketing? Důvodů je několik, ale vypíchnu 3 hlavní:

  1. E-mail marketing se stal velmi sofistikovaným marketingovým kanálem. Jsou pro něj důležité znalosti strategické, kreativní, technické i analytické a je potřeba neustále sledovat nové trendy. To ho činí opravdu komplexním oborem.
  2. Je to naprosto bezkonkurenční způsob, jak navázat se zákazníky dlouhodobý kontakt. Navíc je to nejefektivnější marketingový kanál, pokud se s ním správně pracuje. Naučí vás porozumět potřebám zákazníků a jejich chování. Bez zákaznických dat a především jejich efektivního využití to nejde.
  3. Propojuje kreativní obsah s novými technologiemi. E-mailový marketing přináší neustále nové výzvy, ať je to mobilní responziva, dark mode, pokročilá automatizace, segmentace a personalizace, interaktivní prvky nebo zapojení AI.

5. Pavlína Kusá: Objevila jsem kouzlo e-mailové komunikace

Díky e-mailingu je každé marketingové oddělení mnohem blíž ke svému zákazníkovi, než si možná myslí. Reklama tak nabírá zcela jiných rozměrů. Podceňovaný (a některými až nenáviděný) marketingový kanál umí ve správných rukou to, co jiné kanály ne. Zastihnout zákazníka ve správném okamžiku, dát mu pocit, že mu věnujeme veškerou svou pozornost a jde nám opravdu o to, abychom naplnili jeho potřeby. Když najdu poštu ve své schránce, nečekám, že ji dostalo dalších XY tisíc lidí. Je jen pro mě… A v tom je kouzlo e-mail marketingové komunikace, která dokáže přinést oběma stranám jen to nejlepší. Hranice mezi spokojeností a nespokojeností je však velmi tenká a odpovědnost je v rukou toho, kdo zmáčkne tlačítko SEND…

Chceš být součástí InboxQueens? Ozvi se nám!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů